Friday, March 12, 2010

Bina Insan Guru....12-17 Mac 2010...



Salam semua..hari ini semua pelajar Fakulti Pendidikan UTM wajib utk menghadiri Bina Insan Guru..program ini bermula 12 hb-17hb Mac 2010..bertempat di UTM, Skudai..tapi yang seronoknya..aktiviti "camping" akan bermula pada 15hb hinggalah 17hb..dgr2nye..agak mencabar..kita nantikan..semalam dan hari ni sesi ceramah tentang olahraga..ye, even kita bakal ustaz dan ustazah, guru sains atau matematik..ilmu olahraga...wajib diterapkan sebagai persediaan di sekolah nanti..pihak kementerian mengatakan bahawa guru-guru baru dipostingkan ini tidak pandai uruskan kejohanan sukan dan sebagainya..di samping itu, kami juga di ajar membuat kertas kerja yang betul.. dan lain-lain lagi..


Em, bukan mudah untuk jadi guru..tapi penulis pasti..ada di kalangan sahabat2..yang tidak bercita-cita pun untuk menjadi guru..mungkin ingin bisnes, jadi lecturer dan sebagainya..terpulang pada diri masing-masing..untuk membuat pilihan..dan kepada sahabat2 yang bersedia menjadi bakal guru didoakan antum semua menjadi bukan sahaja seorang guru tetapi seorang pendidik..untuk genarasi akan datang ..wallahulam..

1 comments:

Anonymous said...

Hati seorang guru, hatinya mulia menjadi lilin menerangi orang lain, adakah guru seperti itu? atau sekadar menghitung hari untuk duniawi? guru dibesarkan dengan zaman, mencari ikhlas dalam dunia materialistik satu cabaran buat seorang guru kini, bukannya mustahil kembali kezaman silam, matlamat perlu jelas hati menjadi ikhlas, selamat pagi cikgu samira!....juga kepada semua cikgu SPI.

Post a Comment