Friday, March 5, 2010

Fastaqim Kama Umirta...







Salam semua..setelah sekian lama..terasa jari ini ingin mencoret sesuatu..entri kali ini diri ini ingin tujukan kepada sekolahku tersayang.. Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang, Selangor..kenapa ye nak cerita tentang sekolah yang lama kutinggalkan? mungkin rindu biah di sana..ustaz dan ustazah yang caring..dan sahabat2 seperjuangan..em..terutamanya 6 Atas 1...kelas STAM..kami di kelas 13 orang  sahaja..bila ye dapat bertemu kembali.?ustazah Aina Sabariah selalu tanya tentang hal depa.."Samira..pulan si pulan..apa khabar?..sihat ke dia..?" macam-macam..soalan..mungkin ustazah rindu dengan kami tiga belasan ini..buat warga pendidik KISAS yang kami kasihi..doakan kami dalam istiqamah menuntut Ilmu serta dapat berbakti kepada  Islam dan masyarakat.  

Kenangan di KISAS adalah antara kenangan yang manis. Tapi bagaimana pula sahabatku yang 12 lagi? Harap mereka pun begitu... Buat sahabat x-6A1..Syifa', Putri dan 10 muslimin..salam perjuangan...for the sake of Allah..

2 comments:

Anonymous said...

Kita sudah pandai menilai, sekurang-kurangnya keatas rakan atau sekolah kita.penilaian kita sangat subjektif kerana dibuat setelah lama kita menggalkannya atau berpisah dengannya. kita boleh bertanya dengan seribu soalan tapi siapa yang boleh menjawabnya? dengan rakan-rakan di sekolah atau di IPTA berkawanlah dengan konsisten dan buatlah apa yang sepatutnya untuk mereka kerana merekalah bintang-bintang yang akan memberi jawapan dan bergemerlapan sepanjang hidup kita, carilah rakan untuk sahabat dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Tidak lengkap menggambarkan kepada guru-guru kita seadanya, buatlah sesuatu yang lebih bermakna supaya guru juga tahu siapa kita dan dimana kita sekarang, guru sangat berbangga bila semua anak didik mereka berjaya melangkah jauh, walaupun persekitaran kita berbeza, dulu kita adalah satu engkau guru dan aku adalah muridmu, ucapkan terima kasih cikgu selamanya buat gurumu itu.

Post a Comment