Monday, March 8, 2010

Menghitung Hari...29hb MAC 2010

 adam pun pakai baju hitam...
 
Hari ini 8 mac 2010...alhamdulillah baru tadi kami sekelas ambil gambar..dengan baju kelas (black n white)..begitu pantas masa berlalu..meninggalkan kami..bersama2 di Tahun 1..Minggu Haluan Siswa yang bermula pada 6 Julai 2006.. indahnya kenangan bersama..pejam celik..sudah 4 tahun kami di bumi UTM..terlalu banyak kenangan bersama..yang manis mahupun pahit...dan pada waktu ini..kami bersama berhempas pulas menyiapkan Projek Sarjana Muda...ada yang buat metodologi kajian kualitatif dan ada yang buat kuantitatif..terpulang kepada minat masing-masing...tapi..apa yang penting..adalah kefahaman kita terhadap apa yang kita buat dan kejayaannya adalah apabila orang bertanya kita mampu memberi jawapan dengan terbaik..


InshaAllah..29hb ni akan di ada sesi perbentangan berdepan dengan 2 orang penilai..em..ada yang berpendapat lecturer yang syadid2 ni..memang kena hentam nanti..tapi..markah dia bagi baik..wallahualam..semoga kita bersama2 berusaha mempersembahkan yang terbaik..untuk diri, keluarga, masyarakat dan Islam...mudah2an Allah mudahkan segalanya...sahabat2ku sekalian...teruskan perjuangan!!! kita masih ada masa lagi..semoga Allah memberkati Ilmu yang dipinjamkan olehNya...ameen..wallahualam

6 comments:

Anonymous said...

PSM menakutkan? apa yang akan terjadi betul atau salah telah pun dijangkakan, oleh itu kenapa perlu merasa cemas? cumanya apakah yang kita buat bersesuaian? jika ya kuranglah risiko untuk dipotong markah oleh penilai yang syadid tu...sebaliknya tunggu dan lihat. Masa yang diberi kepada pelajar sangat berpatutan dan segala yang berkaitan dengan PSM boleh dicapai, apakah kita telah menjalani masa untuk PSM dengan betul atau banyak masa untuk perkara-perkara yang lain? ada ruang sebenarnya untuk kita berjaya, intai-intailah dimana ruang itu...ada dihati yang tabah dan istiqamah.

Anonymous said...

Ong kedek-kedek macam tu lah bunyinya, bermadah boleh, bergurindam juga boleh tapi PSM tak siap dengan gurindam dan madah, ingat tarikh keramat buat kalian, cemas jika ada kesalahan dapat dikesan pada saat-saat terakhir pembentangan, nasihat buat semua jika nak sihat minumlah jus tok guru tapi jika nak selamat PSM jumpalah tok guru.

MyFirdaussy said...

ermm,... nasihat ust..buatkan saya semangat nak siapkan PSM...

Samira Abdul Rashid said...

Ya..inshaAllah..mudh2an ada manfaatnya..

firdaussy said...

Salam....rasa macam da xckup nafas...dengan BIG lg....memang ujian.... semoga semuanya dipermudahkan urusan...semoga kita sama2 mencapai kejayaan.....aamiinn....

Anonymous said...

Maya, firdaussy dan lain-lainnya tu...belajarlah dari masa lalu, terus dan tingkatkan usaha kerana kita telah tahu keluk pengalaman hidup kita, kenapa rendah dan tinggi? gunakan pengalaman masa lalu sebagai guru terbaik dalam hidup kita, mana yang angau tu kurangkan jika itu yang menyebabkan PSM terganggu...hu,hu.

Post a Comment